lite sällskap

Jag har fått en inneboende, han heter Ivar. Visst var det trevligt med sällskap i början men nu är Ivar lite väl krävande. Till att börja med snyltar han på mina gamla matrester, ganska osmakligt tycker jag. Han stör dessutom min skönhetssömn genom att väsnas varje gång jag går och lägger mig. Ibland gömmer sig Ivar för att sedan dyka upp när man minst anar det. Jag antar att han försöker göra sig rolig på min bekostnad genom att skrämma skiten ur mig varje gång han bestämmer sig för att titta fram igen. Inte alls snällt. Värst av allt är när han följer med mig på toaletten, det känns lite väl närgånget.. vi har ju trots allt bara känt varandra några få dagar. Ivar är oförskämd och saknar sannerligen både hyfs och känsla för takt och ton. Någon nytta gör han inte heller. Han vill varken diska, dammsuga eller förhöra mig på mina läxor. Detta fungerar inte längre, han bara tar och tar utan att ge något tillbaka. Jag har försökt övertala honom att flytta men han verkar inte speciellt sugen på det. Just nu funderar jag faktiskt på att döda Ivar..      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0