today is a good day

Idag har jag fått mycket gjort och känner mig ovanligt nöjd med tillvaron. Morgonen spenderades på gymmet tillsammans med Filippa, först spinning och sen core. Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta men det är ju faktiskt riktigt roligt att träna! Bäst av allt gillar jag hur jag får lov att utmana och sätta mig själv på prov. Jag klarar ju faktiskt massor som jag aldrig trodde att jag skulle klara av. Idag vågade jag exempelvis stå upp på spinningcykeln och trampa, ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig. Kan det verkligen vara så att jag botat min spinningfobi? Uppenbarligen måste man ju inte nödvändigtvis ramla av cykeln och slå ut tänderna bara för att man ställer sig upp, helt klart en revolutionerande upptäckt i min värld!

Efter träniningen traskade jag ner till vaccinationsmottagningen och fick den första av tre sprutor mot livmoderhalscancer. Känns bra, detta borde jag gjort för längesen. Vilken investering för framtiden. Sen blidde det en tur till väla för att leta finkläder. Emelie har födelsedagskalas på lördag och vi har fått instruktioner om att dra på oss finaste tänkbara outfit. Det här med att klä sig fint är minsann både roligt och ångestframkallande. Nu är dock den värsta klädångesten äntligen botad, jag vet vad jag ska ha på mig! Det gick till och med ovanligt smärtfritt att hitta något, vi får väl se om jag fortfarande är lika nöjd på lördag. Känns som att jag alltid har en tendens att bli osäker när jag ser hur fina alla andra är. Men så är det kanske med de flesta av oss kvinnofolk.
 
Nu ska jag lägga mig, ingen Elin på msn som vill spela patiensduell. Tur är väl kanske det, jag ska ju som vanligt upp i ottan för att ta mig till Kristianstad. Härligt att min väg till skolan känns som en halv världsomsegling. Men jag är egentligen inte så bitter, timmarna på tåget är värdefulla. Jag får ju om inget annat tid till att filosofera över smått och stort, viktigt och oviktigt. Jag tycker om att drömma och fantisera. Det finaste av allt är att i drömmen och fantasin kan precis vad som helst hända, jag kan skriva min egen berättelse precis som jag själv vill ha den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0