veckans sjunde dag

Söndagskväll och jag sitter i soffan och kollar på beck med ett halv öga. Snart dags att sova, imorgon är det skola och först dagen på nya kursen. Helgen har varit strålande. I fredags kom Emelie och Filippa hit på lite middag och vin, sen begav vi oss till tivoli för att se Oskar Linnros. Han ställde om inget annat till med en grym show som fick dansnerven att rycka till ordentligt. Efteråt hamnade vi i baren där det till vår stora lycka var halv priset. Detta utnyttjades självklart till fullo vilket resulterade i en mycket dansant natt. Vi var helt klart on fire! Framåt morgontimmarna trillade vi nöjda och belåtna in genom dörren hos mig efter en lång promenad hem. 

Lördagen blev lugn och alldeles lagom. Jag och mamma köpte nybakta bullar till frukost och åkte sedan till kyrkogården för att tända ljus för de vi saknar. Kyrkogårdar är fina, jag tycker om att vara där. Kvällen spenderades med Filippa och Louise, vi käkade kinamat och kollade på en halvkass film. Dagen idag har varit ovanligt aktiv för att vara en söndag. Det är ytterst sällan jag gör mig besväret att ens lämna soffan. Emelie fick den briljanta idén att vi skulle åka på julmarknad. Sagt och gjort. Jag, Emelie, Filippa, Tilla och Jamie klämde ihop våra söta rumpor i bilen och körde mot världsmetropolen Wrams Gunnarstprop. Mycket mysigt! Vet inte riktigt vilken typ av goda krafter som tagit över men Grinchen inom mig verkar plötsligt spårlöst försvunnen. Jag ser för första gången på väldigt länge fram emot julen. Helgen avslutades med fika och sällskapsspel hemma hos Maggan och Bosse. Fint!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0